05-04-2021 - Volta al Sendrosa
13-04-2021 - Ratera desde Saboredo
07-04-2021

Avui fa un fred de nassos, a la Bonaigua -5'5ºC i amb vent. Surto a fer un tomb sense gaires intencions d'arribar enlloc i pensant que quan me'n cansi del vent gelat, mitja volta.
Faig tota la diagonal d'entrada a la vall de Gerber a peu, fins al primer llac i allí para el vent.
M'animo a continuar.
Quan arribo a l'estany Redó (o tercer llac...) agafo altura per les pales del costat de Xemeneies, està duret però la neu marró s'aguanta molt bé.
Creuo l'estany de l'Illa i arribo al refugi Mataró.
Com que vaig sense rumb en concret, miro cap al Coll de l'Estany Gelat i el Pic d'Amitges però no, prefereixo anar a fer una canal que ja tenia mirada cap a Bassiero. Abans de saltar la canaleta del camí normal del Bassiero giro a la dreta per anar a buscar la canal amplota que puja fins quasi al cim (2851m).
Trec pells i cap avall.
La canal, amb bona neu es podria pujar tota amb esquís però jo he trobat neu molt canviant i les traces velles estan endurides, m'és més còmode posar grampons.

Hi ha força canals per aquesta zona per anar-hi a jugar!!

Per tornar, desfaig camí. La neu, a les obagues, no ha transformat gaire.

PD: acabo de veure al VISIR que el cim del Bassiero que normalment fem amb esquís no és el cim principal, (2898m), la punta principal és la que hi ha a la dreta de la foto, la de la dreta de la canal per on vaig pujar (2903m)... tota la vida equivocada!! jajajaja ja tenim més deures pendents... brrr

Primer llac

Segon llac i pic Serós

Estany Redó o tercer llac...